Glaskrossarmamman!




Jag och och mamma på en solig promenad i går:

Mamma: Jag måste till Clas Ohlson.
Jag: Jaha, va ska du köpa där då?
Mamma: Jag ska ha en sån där glaskrossare.
Jag: Ehm.. okej. Å vad ska du ha den till?
Mamma: På tåget påväg upp till Stockholm.

Och promenaden var inte så solig längre utan mer mörk och hotfull.

Eller tja. Mor min har klausterfobi. Och nu när hon hört
så många tågberättelsen om t.ex. det tåget som ingen fick
hoppa ut ifrån och där dom varken hade vatten eller knappt
någon luft på flera timmar så är hon numera även rädd för tåg. Även.

Så det hade ju inte alls sett helt psykopatiskt galet ut om tåget råkade
typ stanna i fem minuter för någon försening eller nåt och hon langar upp
sin nödhammare och bankar på rutan med vild blick.
Inte alls.



(Ps Dom hade ingen hammare på Clabbemannen. Dom hade tydligen bara tittat på henne och
sedan sagt att sånna hammare brukar bara människor som ska göra inbrott i hus och bilar
vilja ha. Så då gick hon därifrån)




/ EB




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0