Never ending Cat-talk



 <-----spejsat


Går förbi en lekplats. En liten tjej får syn på mig och rusar fram:

Tjej: Hej!
Jag: Hej!
Tjej: Vart ska du nånstans?
Jag: Till Korvriket.
(Eller okej, så sa jag inte)
Jag: Jag ska gå en promenad.
Tjej: Jaha, har du en hund eller en katt?
Jag: Ja, en katt har jag!
Tjej: Jaha.
Jag: Hon är jättesöt, hon heter Vimsan.
Tjej: Vad gör din katt nu?
Jag: Hon sover nog.
Tjej: Vart sover hon någonstans?
Jag: Hemma, under soffan brukar hon sova.
Tjej: Vad ska din katt göra efter hon sovit?
Jag: Tja, då ska hon nog äta.
Tjej: Jaha. Har du en katt?
Jag: Ehm... ja? (Börjar det om?)
Tjej: Är din katt en innekatt eller utekatt?
Jag: Hon är en utekatt, så då är hon både inne och ute.
Tjej: Vad ska du göra sen efter du gått promenad?
Jag: Då ska jag nog äta mat.
Tjej: Ska din katt också äta då?
Jag: Ja det ska hon nog, men inte samma mat som mig, hehehe!
Tjej: ...

Efter ytterligare några minuter med katt-snack (typ vad min katt har för intressen etc)
och efter jag gjort två  tappra försök att fly genom att säga "nämen nu ska jag nog ta och..."
men blivit bryskt avbruten:

Tjej: Vart bor du?
Jag: Där borta (pekar).
Tjej (fnyser): Meh! Då har du inte gått långt alls ju!!
Jag: Nä... Jag har ju inte det. (Någon som hindrat mig en aning)
Tjej: Hejdå!!!

Hon skuttar iväg. Jag står kvar och fryser, vinden viner, jag känner mig utblottad.
Skyndar mig hemåt. Hem till min trognaste vän.
Vimsan.


The kissicattie



/ EB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0