Lektant





Förra lördagen lekte jag med vår gudson Lukas.

Lek 1: "Häll-ut-så-mycket-shampoo-&-duschkräm-i-badkaret-du-orkar"
Den gick ut på:
Att Lukas hällde schampoo och duschkräm i badkaret.
Sen skulle jag spola bort det.
Oerhört festligt och inte alls slösigt.

Lek 2: "Fångarna rymmer medans polisen dansar"
Den gick ut på:
Lukas hade massa små actiongubbar som var fångar och en som var polis.
Jag var actiongubbarna. Lukas var polisen.
Så skulle jag rymma med alla gubbarna från fängelset medans Lukas polis
skulle stå på fängelsetaket och dansa....
...
Dansa...

Lek 3: "Tvätta händerna forever"
Den går ut på:
Att tvätta händerna i en evigheter. För att det är skönt. Och jag ska promt vara med och titta på.


Sen kollade vi på halva Hitta Nemo. Sen ville han inte mer. Då blev jag lite sur för jag
ville ju liksom kolla klart. Men vad gör man inte för de små.







/ Elin


Kommentarer
Postat av: Bakfia

Nej det har jag inte hört så tack så mycket!

2010-10-21 @ 07:40:53
URL: http://bakfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0