Bingo och bio!





WZUUUUUP?!
Eller varför inte God afton!

Vet ni vad jag har gjort idag? Jo jag och min mamma har spelat
BINGO!
Och då menar jag inte bingo på en häftig, modern data eller Bingolotto som är
ganska hippt det med utan i en klassisk Bingohall där en människa (med en ton som låter
som att han/hon tänker att "en långsam död vore en trevlig utväg")ropar upp nummer.

Det var kul i alla fall. Det luktade unken pensionär dock. Och nu menar jag ju inte
att alla gamlingar luktar illa. ABSOLUT INTE. Jag har då sniffat på både väldoftande
pensisar (läs inte fel nu) och mindre rosenknopp-luktande pensisar.
Men jag måste säga att en del av dem tvättar nog sina kläder i en askkopp.

Nej fy, nu låter jag elak. Men jag vill bara ge er en levande bild över hur det var i Bingohallen.
Och mamma var definitivt yngst av alla där! Eller nu tänkte jag lite fel va?
Vissa i personalen var ju yngre också.
=)

Vi vann i alla fall ingenting, hann bara med ett spel sen skulle vi på bio!
Vi såg
Slumdog millionare.
Den var görbra! Det tänkte jag  redan innan att den skulle vara eftersom
jag läste boken för några år sedan och tyckte om den jättemycket.
Boken heter "Vem vill bli miljardär?". Den tycker jag man kan läsa även
om man sett filmen.

 
Filmen och boken

Så det var min goa dag det. Förresten! Jag köpte sån där popcorn-krydda på bion
till popcornen.
Låter kanske inte superduper-mumsigt. Men det var det! Jag åt som en galning!
Såg nog helt vild ut.


Sådana har dom på bios nuförtiden för 15 kronor/st.

Jösses, va jag tipsar idag. Nästan så att det är värt att läsa min blogg!






/ Elin

Kommentarer
Postat av: Inees

haha bra va den=)

2009-03-13 @ 10:42:05
URL: http://incee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0