Nu kommer dom...





Nu börjas det igen... Det blir kallt ute och
spindlarna börjar frysa om fossingarna.
Då tänker mäster-spindel "åh, titta ett hus,
Elin bor där och hon älskar säkert oss, dit
flyttar vi!". Sen går dom i en lång parad firandes
med partyhattar och käcka tjoanden, glada för att hittat ett boende.

MEN NEJ! Jag protesterar! Jag vill inte ha några gigantiska
mega-spindlar i mitt hus igen! Idag kom den första
kandidaten. Stor som en katt. USCH. Fast katter gillar jag

Jag kan bli tvungen till att tillfälligt flytta någon annanstans där
inte spindlar bygger höst/vinter-bo. Men vart? Hm... i luften någonstans
i alla fall.

Vad har jag förövrigt för kul att berätta?

Jo, jag tog Simborgarmärket när jag var liten.
Mm, det var det. Ha en god natt. Hejhej!







/ EB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0