Godmorgon





Morgonstund har guld i mun! Tycker någon.
Jag däremot är trött!!! Vill sova mera. Satte klockan på 9.
Satte om den när den ringde på 10. Satte om den
till 11 när den ringde igen sen fick jag ge upp.
Tiden vann igen. Dumma väckarklocka, också kallad mobil.
Varför ska man ha klockor och tid? Kan man inte bara göra
allt lite på måfå? Chansa lite, göra lite som man vill?
T.ex. om jag känner mig pigg på att jobba mitt i natten
så går jag och öppnar affären så kanske det finns några
fler som var sugna på att shoppa mitt i natten. (Shoppa klockor...
Va dum jag är, jobbar ju i en klockaffär. Men det är inte klockan
jag är sur på, det är tiden.) Eller om man ska
hinna med en buss. Så går man till bussen och bara väntar
och ser när den dyker upp och om man kommer försent till
det man skulle till så gör det inget. För ingen vet ju om man är
försenad! Smart, mycket smart.

Tycker att allt är så himla anpassat till morgonmänniskor. Jag
skulle gärna vilja åka och handla mat klockan 12 på natten t.ex.
Som i vissa andra länder. Tycker det är så mysigt att allt är öppet
dygnet runt.

Ja, vilka nödvändiga funderingar jag har, för det kommer SÄKERT
att inträffa. Borde klä på mig och göra mig klar för att jobba.
Hej,hej!








/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0