Vilken härlig pigg dag





JA! Jag har fått sova ut. Äntligen, efter alla dessa år!
Eller dagar i alla fall.

Så, jag vaknar till sol och hoppsar glatt upp och lägger
i en tvätt i tvättmaskinen, sedan (otroligt skicklig som jag
är) galoppsar jag in i duschen. Bara det att när våran
tvättmaskin går så lever våran dusch sitt egna liv.
Iskallt - kokhett - istid - hell - osv.
Det blev en intressant dusch med lätta kyl- och brännskador.

Sedan gick jag ner och började städa lite. Spillde ut
ett jätteglas med vatten över bordet, mattan, en filt och
en kudde. MEN jag rörde inte en min, blev inte ens sur
på glaset.
För jag är ju utvilad.



Nu ska jag äta frukost! Men vad? Jag är ju nyttig från och
med igår. Och jag har för mig att mars-glass inte är en
nyttig frukost... hmm. Det här med nyttighet kommer bli svårt!





/ E Börjesson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0