Förbannad kund ger mig hat




Darin på tv nu. Det var en ovanlig syn.

Så...
En sån strålande dag på jobbet måste jag säga.
(Jag jobbar i en klockbutik för den som inte vet)
Det var en kvinna som skällde ut mig i ungefär... hm...
PRECIS en halvtimma. Hon ville inte förstå
att jag inget kunde göra och att hon måste ta upp det med chefen.
(Jag upprepade denna sak ca 10 gånger men i olika ord & format
för att hon skulle förstå mig, hon kunde heller inte så bra svenska
så det var lite svårt att förstå varandra)

Snabbgenomgång av situationen:
Hennes klocka hade varit på reparation, hon ville inte betala
för reparationen, jag kunde inte ge henne klockan utan att hon
betalade. Det kan jag faktiskt inte, det har jag icke makt till att ta beslut om.


Så, hon var totalt rosenrasande. Hon skrek, svettades,
stirrade mig djälvulslikt i ögonen (typ som "jag förbannar dig här
och nu") sen så hotade hon med att låtsaskasta klockan i marken. Hon sa
"krash" samtidigt som en passande ljudeffekt.
Jag tittade förvånat på henne. Varsågod liksom, det är din klocka.
Kan skriva ett litet utdrag ur konversationen så kan ni sätta er in i min situation.

Galen kund: ... jag har garanti! Jag har garanti!
Jag: Ja, men...
Galen kund: Jag har extra-garanti också!
Jag: Extra-garanti? Vad är det?
Galen kund: Jag köpte extra-garanti, JAG HAR GARANTI!
Jag: Okej... men vi har ingenting som heter "extra-garanti".
Du kanske menar försäkring?
Galen kund: JA, just det, försäkring!
Jag: Men du har ju ingen försäkring? (Jag kollar mig frågande omkring)
Dessutom skulle inte det gå på försäkringen ändå.

Galen kund blir argare och hotar mig att ringa min chef för tredje gången även fast hon
är på konferens och inte svarar.

Galen kund: ... jag ska inte betala!
Jag: Okej, men jag kan inte ge dig klockan utan att reparationen är betald.
Galen kund: Operationen, ja.
Jag: ... mm, "precis". Så du får ta det på måndag. (Som sagt)
Galen kund vägrar. Hon tar klockan och kvittot i näven och tänker ge sig av.
Galen kund: Jag tar klockan!!!
Jag: Men det kan du inte göra!
Galen kund: Jooooo!
Jag försöker haffa till mig klockan men missar.
Jag: Eh...
Galen kund: Jag bryr mig inte, kalla på vakt, kalla på polis!
Jag tittar trött på henne. Hon fortsätter prata om garanti, jag försöker förklara
samma sak om igen och att garantin täcker endast batteri och urverk, det har hon information om.
Sedan...
Galen kund: Din chef är onormal. (Hon snurrar med fingret och pekar på huvudet, ni vet,
sådär man gjorde när man var typ 8 och kallade någon för dumboll, den nivån)
Jag: Är min chef onormal?
Galen kund: JA! Hon är onormal!
SUCK!!!

Tillslut blir jag faktiskt irriterad, efter att ha haft ett trevligt tonfall och
sagt "tyvärr" och verkligen vart tillmötesgående.

Jag: Men varför skriker du för? Det hjälper ju inte att du skriker på mig.
Galen kund blir ställd. Sen säger hon...
"Jag har extra-garanti".

Mörda mig?

Tillslut gick hon i alla fall, otroligt förbannad, efter att ha hämtat sin
man som också skällde ett litet tag på mig. Två mot en, så tufft.
(Alla andra i affären var dock på min sida och sa lite kommentarer till mig
efteråt, en stod t.o.m kvar för att hon var rädd att galen kund skulle
attackera mig, var själv ganska nära att ringa vakten. Bara det att
jag inte hittade numret... Det var ca 3 millimeter från mig)

Efteråt var jag helt skakig. Skulle göra ett batteribyte till en kund. (OBS! Ej galen)
Darrande  skulle jag öppna klockan men så råkade hugga mig själv med ett redskap i fingret.
Det började rinna massa blod. Myspys.

Lyckad dag.







/ Elin

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha amen absolut, hur kom du in på våran blogg? haha:)

2008-10-16 @ 22:58:35
URL: http://fuckmartinez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0