Om biobesökare utan vettikett, ja VETTIKETT




Något efter men tyckte det var lite intressant.
Jag var ju på nattbion för någon
vecka sen eller två. Så kommer det in ett gäng killar
för sent, filmen har redan börjat dom är inte direkt diskreta OCH dom har på
hög musik i sina speldosor eller vad det nu kunde varit.
Respektlöst tänkte jag och ville rädda biosalongen
från detta och alla andra som inte vågade säga ifrån.

Så jag säger vänligt men aningens bestämt "Stäng av musiken".
Killen med musiken stelnar till och glor på mig som om jag precis sagt att han var en marsipangris
och säger sen : EEEEEEY KOLLA HENNE! (väldigt argt och pekar på mig så alla hans kompisar
får se den hemska människa som förolämpat han med denna kommentar)
Jag får fram ett förvånat "eeh". Sen vänder sig en annan kille om
som inte ens var med i sällskap med killarna och säger till mig" Du, ta det lugnt".

Chockad stirrar jag bara framför mig. Vad har hänt? Senast jag var på
bio (runt -95) så var det oförskämt att komma försent, oförskämt att ha
på hög musik så det stör och hjältemodigt att våga säga till.

Jäkla........dönickar.








/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0