Nostalgi





Jag är en mycket nostalgisk människa.
Jag älskar minnen och saker som påminner om
när jag var liten. Bl.a. lukter.
Idag gick det dock nästan för långt. OBS! nästan.

Jag gick hem ifrån jobbet. Tittade på vägen som jag
gått på i alla år. Lekplatsen jag lekte på. Huset jag
bodde i. Och bor i, vad jag vet. Sen såg jag en soptunna.
En orange soptunna som alltid funnits ute på lekplatsen
och som jag kommer ihåg så hade den en särskild lukt.
Inte för att jag lekte bland soptunnorna utan... Ööh.
Aa, jag vet faktiskt inte varför jag kommer ihåg det. Kanske
slängde mycket glasspinnar i den och tog ett par djupa andetag samtidigt.

Så, i alla fall, jag riktar mina steg mot tunnan. Jag tittar på den och tänker:
"Åå, vilken nostalgikick jag kommer få när jag känner lukten, när min näsa
nosar ner i hålet på tunnan".
Sen kom jag på en sak. Det är en soptunna. En riktig soptunna. Inte
ett vackert barndomsminne. Så jag ändrade riktning igen och kände mig ofräsch
och rimligt knäpp.
Trots att jag inte luktade. Men ni förstår väl vad principen, vad jag menar?

Okej, troligtvis inte. Varför berättar jag ens sånt här?






/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0