Akta dig för flingsaltet





Idag var jag, Emelie och Sara på Kungsmässan.
Det var roligt, har inte varit där innan. Och det var
så lite folk! Hör här: Jag störde mig inte på EN ENDA person.
Inte EN! Ingen var ivägen och jag tänkte inte en enda ond tanke.

Det kändes skönt, jag kände att jag var välkommen till himlen
igen.

Vi gick och satt oss på Espresso House efter halvtid och så säger Sara
"Det stod i tidningen att man blir trött av flingsalt" (Detta är riktat till mig för jag är ofta väldigt trött)
Jag: Jaha.
Sara: Men du äter väl mycket flingsalt?
Jag: JA! Jag har det på allt. (Mycket stolt)
Sara: Ja, det står att man blir trött av det. (Tystnar, sen
fortsätter hon) och överviktig.
Jag tittar upp och både Emelie och Sara tittar på mig. Med någon bekymrad sorts min.
Jag: "TACK FÖR DEN!!!"


Det var kul. Men det jag tänker på är varför just FLINGsalt?
Varför inte allt salt? Salt som salt, eller?



Frågade mamma detta precis:
Jag: Vad heter det där saltet som är som små runda kulor?
Mamma: Pärlsocker.


Hahaha. Den som kommer på vad det heter får väldigt gärna meddela
mig för jag håller på och bli knäpp för att jag inte kommer på det.





/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0