T t t tomten?





Idag fick jag ett litet infall till att vara lite extra käck
mot en kund. Jag är ju alltid trevlig och så men brukar
inte prata onödigt mycket med folk som egentligen bara
vill betala och dra sin kos. Men nu kände jag för det.
Jag fick en feeling.

Kund (lämnar fram en ring och mumlar): Paket...
Jag (överglatt): Åh, vill du att jag slår in det åt dig?!
Kund nickar.
Jag slår in jättenoga och fint och hummar glatt
under tiden. Sen säger jag "Sååååå!" när jag är klar
med paketet och demonstrerar det stolt, mycket beundrar över min egna inslagning.
Kund säger inget utan betalar bara. Han ger mig sitt kort och när jag skriver ner hans
personnummer ser jag till min förtjusning att han är född på julafton!

Jag:
Oooh! Är du född på julafton?
Kund: Va?
Jag: Är du född på julafton? (Jag ler mitt allra bredaste leende åt honom och tänker
att det är nog jultomten himself jag pratar med, dvs min idol)
Kund: Nej.
Jag: Men... hehe. Nähä. (?)
Kund går utan att säga varken tack eller hej.

Jaha. Så går det när jag ska vara käck. Ska aldrig mer vara käck.
Han var ju född på julafton, jag såg det med min oklandriga syn. Men han ljög!
...
Fast... det kanske VAR tomten, han kanske köpte en julklapp till mig? Hihihi, ja,
han kunde ju inte avslöja sig. Så var det nog!

Eller så var det kanske inte jultomten som föddes på julafton utan Jesus?
Kanske.







/ Elin

Kommentarer
Postat av: SAMAN

haha men, jag skrev INTE seriös fråga! :) lääs va;)



haha smidigt;) en förlust för blip liksom!



haha, du önskar det va ;) (lägg märke till hur jag lyckas börja alla meningar med 'haha')



och btw, jesus är inte född då som alla tror utan han är född i mars någon gång :) det står faktiskt i bibeln. fråga mig inte hur jag vet det.

2008-11-13 @ 00:35:09
URL: http://[email protected]
Postat av: Julia

haha ok :) Jag har missat kycklingfärs :P

Haha jaa man får unna sig lite, kanske ska inskaffa hennes bok oxå, har ingen bakbok :)

2008-11-13 @ 00:37:06
URL: http://juliakrischel.blogg.se/
Postat av: SAMAN

hahah :)



nu vet jag inte ens vad jag ska skriva, vi skriver typ alltid om 5-6 olika saker samtidigt ^^,

2008-11-13 @ 08:02:18
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Hahaha! Det går inte alltid hem när man försöker vara extra trevlig mot kunderna. Den var bra! =)

2008-11-13 @ 14:15:08
URL: http://neuskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0