Att åka buss





Kan säga såhär. Jag har sparkat på ett hårigt ben
och fått en frasig häl i handen.

Vad har jag då gjort? Jo, varit och simmat förstås. Alltid
lika trevligt.

Åkte buss dit fram och tillbaka.
Och jag brukar inte åka buss så ofta nuförtiden så jag
känner mig lite ovan. Jag vet liksom inte om man ska
prata med dom som sitter bredvid en eller inte, om man ska
heja på chauffören eller inte, om det är okej att somna och isåfall
med öppen eller stängd mun? Kan man sjunga med högt i låtarna
som man hör på radion? Men framför allt, kan man säga "nej" när
någon frågar snällt "får jag slå mig ner?". Kan man då säga:
Njä, inte idag tror jag. Jag känner inte för att sitta bredvid dig.
Hmm.
Jag har tappat all buss-hyfs från förr då jag var proffs. 
Men jag chansade lite vilt och tyckte det gick bra. Fick inga
konstiga blickar och det känns som ett fint framsteg för någon som mig.
Men jag är fortfarande osäker...


Tjena bussis!



/ EB

Kommentarer
Postat av: em

Ja, det är en stor KONST att åka buss!! Haha..

2008-11-18 @ 10:22:02
URL: http://emigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0