Wild bading!



Idag var jag återigen och badade.
Ja, du läste rätt och denna gången skrev
jag också rätt. Jag badade. Mamma var med så medans hon
simmade så passade jag på att bada.
Och när jag badar kan jag bli lite vild.
Jag blir som ett litet barn.
Jag gjorde kullerbyttor, stod på händer, dök, hoppa
från kanten, hoppa från trampolinen, försökte simma
som proffssimmare simmar, sådär fiskaktigt,
fick skrattanfall när dom hade vattengympa-avslappning
i den poolen där jag var, fick skrattanfall när jag satte på
mig ett par simglasögon jag köpte som gjorde att jag såg
helt sjuk ut, fick skrattanfall när min bikiniöverdelsband
flög av i ett dyk och jag fick simma i panik till kanten, sen försökte jag
crawla men såg mer ut som en sprattlande skalbagge som hamnat
uppochner.
När mamma simmat klart körde vi lite
simtävlingar.
Ryggsim (jag vann), bröstsim (jag vann) och springning i vatten (jag vann).


Så ser det ungefär ut när jag badar, då vet ni inte hur jag blir i ett riktigt badhus.
Idag var det heller inga andra barn där,
jag var det enda. Ja, dom som jobbar där måste tro att jag är det i alla fall
för dom frågar VARJE GÅNG om jag är över 18 år (syns inte det?!) och när jag säger
att jag är det så verkar dom inte tro mig.

image180

Men, men,  simma lugnt!
Eller simma inte alls - bada!


/EB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0