Va ska vi hitte på?



Ja, vad ska man hitta på idag då.
Det känns lagom kul att trampa meterhög
snö ute. Men måste ut och skotta i alla fall,
så har jag gjort något vettigt.
Eller, egentligen känns det ganska ovettigt
att skotta bort snö eftersom det kommer komma ny snö igen
och fylla upp min bortskottning. (Nytt ord i svenska ordlistan)
Sedan kan jag hämta posten och se om det kommit något
underhållande. Egentligen vill jag åka och bada/simma
men orkar verkligen inte gå hundra mil till
bussen i uppförsbackar. Skulle säkert ta
en timme dit när det är så hög snö. Och så ska man
hem sedan. Nä, det går inte för sig.
Dessutom kan jag ju inte missa Survivor klockan halv fem.

Ja, kanske det är tid för att sätta på sig lite kläder.
I morgonrock kan jag ju inte gå runt hela dagen.
Kan, kan jag ju. Men vill jag det? Nej.
Får se vad jag hittar på.

Tjingeling - pling!


/ EB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0