Saker jag hellre gör än att titta på fotboll


Saker jag hellre gör än att titta på fotboll

- Titta ut genom ett fönster
- Eller varför inte på en tavla
- Läsa ALLA ord i GP:s tre delar
- Ha en hålla-andan tävling för mig själv
- Titta på Rapport
- Studera min ena hand i fem timmar
- Lära mig vifta på öronen
- Titta på ett tomt papper och inse att det faktiskt kan vara intressant
- Läsa en instruktionsbok, vilken som går bra
- Ha en pratstund med min katt

Ja, det finns "EN DEL" saker jag hellre gör.

Sedan en annan sak som jag flera gånger frågat mig.
Dem som "gör" eller håller i fotbollsprogram måste
tro att alla deras tittare är helt trögfattade.
Inget fel att vara det men ändå. Dom måste tro det.

För det första har dom försnack där dom pratar om vad dom tror kan
hända, helt allvarliga som om dom pratar om något JÄTTEviktigt.
Som "hur ska vi göra för att få världsfred". Fast egentligen pratar dom om en boll.
Sedan så visar dom massa repriser på samma sak, om och om igen.
Jag såg målet första gången, okej EN repris går väl bra om jag råkade blinka
just den sekunden målet lagts. Men nej, hellst ur alla vinklar ska man se det (ca 28 stycken).
Och efter en livstid på 45 minuter så har dom mellansnack där dom
pratar åter igen vad dom tror ska hända nästa halvlek och vad som hänt i första,
liksom IFALL vi missade det (stor risk).
Och efter matchen är det dags för eftersnack.
Där dom en gång för alla pratar om vad som hänt.
Jag förstår inte hur man kan analysera och diskutera en och samma match
mycket.

Men! Jag måste väl inse att många har detta som intresse.
Samma som att jag älskar melodifestivalen (där det finns lite ombyte i alla fall).
Nä, men visst fotboll är säkert jätteskojigt.
Jag har nog bara inte insett hur allvarligt, intressant och roligt det är.

Vem blir sur nu tro?

image196



/ Elin Börjesson

Kommentarer
Postat av: nikko

elin, elin, elin...du har mkt o lära. Jag tycker synd om dig som inte förstår fotboll. Jag är inte sur, utan ledsen. Ledsen för att du är en liten mupp!

2008-03-17 @ 00:49:45
Postat av: fröken elin

Nej nikko du avundas mig! För att jag vågar säga vad jag tycker å för att du inte vågar erkänna att du håller med mig:)

2008-03-17 @ 00:51:36
URL: http://frokenelin.blogg.se
Postat av: nikko

fotboll e mitt liv, enough said :)

2008-03-17 @ 01:08:05
Postat av: fröken elin

Hahaha. Stackars dig enough said!

2008-03-17 @ 22:37:04
URL: http://frokenelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0