ÖVNINGskör!


Ett, två, tre
På det fjärde ska det ske
På det femte gäller det det
På det sjätte smäller det!

Idag körde jag bil, övningskörde och jag va jätteduktig.
Undrar bara varför oftast "äldre farbröder" tror att dom äger
vägarna? När man ser att någon övningskör tycker jag
man ska vara snäll mot den personen och släppa fram
och hålla avstånd. Är jätteglad när någon gör det och vinkar glatt.
Då tappar jag iförsig fokus på trafiken och blir farlig men
det har sitt pris att vara trevlig.
Och det kan faktiskt smälla i era bilar om ni inte håller
avstånd, jag är ju inget proffs direkt.

Inget ont om äldre farbröder fast det är faktiskt oftast dom som
inte släpper förbi och sedan tittar surt och anklagande in i bilen
på mig. Tänker typ "Dumma ungdom, varför kan du inte köra?"
Då skulle jag vilja svara "För att jag har inget körkort och du kan
nog inte läsa". Läsa den gröna/röda tydliga lappen bak på bilen.

Men, men ligg 5 millimeter ifrån mig, jag tänker ändå inte gasa.
Titta hur surt ni vill, jag hör er ändå inte.
Och låt det bildas en karavan efter mig. Tycker det ser trevligt ut.
Dessutom måste jag säga att det är ju inte många som faktiskt håller
fartgränsen. När jag kör i 50 på en 50-väg blir folk gör irriterade.
Vissa har väl bråttom och man tjänar ju faktiskt (håll i er nu) SEKUNDER
på att köra om någon och köra lite för fort.


image120
image119



/Elin Börjesson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0