Mat, mat, mat!



Jag gillar nästan allt som har med mat att göra.
Matprogram, matfilmer, matböcker, matlagning, att
äta mat i allmänhet (det var ju inte så ovanligt).
Kock skulle nog varit något jag skulle satsat på.
Fast många som är kockar blir nog rätt trötta på mat
och orkar inte laga hemma eller se på matprogram osv.
Och det vill ju jag, så kock blev uteslutet.

Jag ser vissa som skickar in till GT:s "Tyck till om TV".
Där skriver någon då och då att det går för mycket program av det
slaget på tv. För mycket?
Snarare för lite! Just nu går bara Per Morbergs - "Vad blir det för mat" på tv4+
som är värt att se. Ibland visar dom också Nigella på någon kanal som
också är bra.
Men IDAG (FANFAR) börjar "Kockduellen" på tv4 kl 19.30!
Jag blev jätteglad när jag hörde att det skulle börja, hoppas
det är bra. Tror det gick för några år sen men då var jag nog liten
så det kommer jag tyvärr inte ihåg. Men hoppas det är bra i alla fall!

image142
Per Morberg

I helgen så såg jag två matfilmer också.
Den första var "Ratatouille". Den var väl bra, som de
flesta nya animerade filmerna som kommer så var
den bra men inget överdrivet speciellt.
Söt, smårolig och mysig. Eller jättemysigt med
massa råttor i ett kök vet jag inte, men det var ju tecknat
som tur var. Skulle vart väldigt ofräscht i otecknat format.
Det var bättre tecknat förr! T.ex. Lejonkungen, Robin Hood
och andra Disneyklassiker.
Den andra var "Kärlek på menyn" eller som den heter
i orginaltitel "No Reservation". Inte riktigt samma titel, va.
Den var också den mysig, lite sorglig och typiskt
amerikansk.
Kanske inga höjdarfilmer men ska man bara se något
halvmysigt så funkar dom bra.

image144
Ratatouille

Idag ska jag äta min berömda sallad.
Den är berömd för att jag äter den ganska så ofta.
Och den är berömd endast för mig själv.

Smaklig måltid!
Tack!



/ Elin Börjesson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0