I mitt huvud - föralltid!



Jag tror det var i fyran man började med engelskalektioner, va?
Ja, jag tror det. Vi fick alla varsin engelskabok och läraren hade
ett band tillhörande boken så man fick höra hur dom pratade
engelska osv.
Och i den engelskaboken, den första vi fick, fanns det en liten
sång. Typ som en liten ramsa. Kommer till och med ihåg att
det var i början av boken den fanns och den ramsan gick såhär:

"There is a little monkey at the Zoo, who he comes from the Peru".

Med en speciell melodi och man uttalar "who" och "he" på ett speciellt sätt.
Och den lilla ramsan som vi säkert bara lyssnade
igenom två gånger har fastnat i mitt huvud. Jag tror aldrig jag kommer
glömma bort den. Sånt kan vara riktigt irriterande. Varje gång jag hör
ordet monkey eller ser en apa så sätts det på en liten bandspelare
i mitt huvud med den lilla trudilutten. Och eftersom jag tittar mig i spegeln
varje dag så...
"Kul skämt"
Den kommer förfölja mig hela mitt liv i alla fall.

image165



/Elin B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0