God morgon!



Gomorron, gomorron!
Eller god lunch kanske.
Men jag vaknade nyss i alla fall,
har sovit otroligt skönt men vakningen
var inte lika angenäm. (Angenäm....)
Först blev mitt mobilalarm väldigt
irriterande genom att det ringde 3 gånger
fastän jag försökt stänga av det varje gång.
Sedan är det en himla skata eller något
som pickar vid mitt fönster, vet inte om han/hon
vill stiga in eller bygga bo där. Fast idag
pickades det inte så värst, idag sjöng dom
mest. Kraxlåten heter den tror jag.
Efter det fick jag ett pipande sms. Och efter
det en krafsande katt på dörren. Och hon ger
sig inte förrän man öppnar.
Men jag tänkte att det var lika bra att gå upp då.
Så nu är det dags för frukost eller "frulle" som
ingen säger på riktigt och absolut inte jag.

Smaklig frukost, tack!


/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0