Förtidspensionerad!



Godkväll.

Jag har kommit på en grej. Jag slipper nu sitta och fundera
på varför jag känner mig så seg och trött.
Jag har ju gått och blivit smyg-pensionerad!
Utan min egen tillåtelse! Har inte märkt detta förrän nu.
Jag försökte ignorera alla tecken, tänkte att "detta är normalt för en i min ålder".
Men jag kan inte förneka det längre. Jag är egentligen
gammal!

Och jag har bevis på det:
Jag sitter och stickar halsdukar på kvällarna, längtar efter att läsa min
bok innan jag ska gå och lägga mig. Jag tycker bingolotto är kul och jag pustar
när jag ska kliva upp ur en soffa. Tycker det är trevligt att pyssla i trädgården,
köper frön att så till maj. Jag tvättar och städar nästan varje dag.
Jag går ut på små promenader och tittar glatt mot hundar som jag möter och
känner en stor lust att böja mig ner och säga "Och vad heter du, lille vän".
Men jag behärskar mig.
Jag simmar med människor, ingen under 60 år. Jag har papiljotter i håret
när jag ska göra mig "extra fin". Jag tittar på nästan alla svt-program och skriver och
klagar om jag är missnöjd med något. Och jag älskar katter, speciellt mina såklart.
Dessutom är jag ett stort fan av Allsång på Skansen och VHS-spelare.

Detta är inte ens allt, det värsta är att jag tänker ibland som om jag vore en dam som levt i 8 decennium.
Men samtidigt som jag känner mig som en gammal gumma så
är jag ibland också JÄTTEbarnslig. Jag är inget mittemellan.
Det jag borde vara, ung och hipp.
...
Ja, se bara! Vem säger "hipp" nuförtiden förutom gamla damer och farbröder som
försöker låta ungdomliga?
Ingen vad jag vet.

Fast som tur är så är jag ingen surgumma som klagar på
massor. Jag är ganska nöjd. Kanske bara ska bli lite mer
på alerten...
Alerten...............?

Lika bra att jag slutar nu.
Fred ut!


image163
Hej farmor!


/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0