Blomskvaller

image261

Här är mina fina påskliljor.
Är ganska så stolt över dem!
(Är ganska så stolt över mitt fotografi också)

Imorgon (idag) är sista dagen av påsken
men jag kommer ändå ha kvar lite
liljor, hönor och påskris.
Bara för jag tycker det är trevligt.
Och det är så tråkigt att julen precis tog slut också
För julen varar in till påska, eller hur?
Oj, nej det var inte sant. För däremellan kommer fasta!

(Den har jag definitivt missat)

Nu ska jag gå och prata med mina påskliljor,
blommor ska ju må bra av samtal och se
hur välmående mina liljor är!
Har lite smaskigt skvaller om de halv-vissnade
tulpanerna på nedervåningen.


/ Fröken Börjesson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0