Ät en kaka!


Känner du igen dig?

Du sitter hemma, har tränat och ätit nyttigt hela dagen. Kanske hela veckan.
Du är ganska nyttig av dig. Helt plötsligt kommer en känsla av SUG!

Helt plötsligt är du jättesugen. Du går fram till skåpet och ser en kaka*.

Kakan ser otroligt lockande ut men du tänker "Usch, jag borde verkligen inte
äta den, jag som varit så duktig och nyttig". Du tar ändå ner kakan och kollar på den.
"Nej, jag vill inte". Men du äter den ändå och under tiden du äter den känner du ångesten
"Det är inte ens gott, jag borde inte äta den, helt onödigt." Du äter ändå upp den och
slickar bort minsta lilla smula runt munnen. Du sätter dig i soffan igen och tänker
"Va onödigt! Visst va det gott men varför åt jag den? Nu har jag förstört
hela min nyttiga dag!"

Ja, UNGEFÄR sådär...
Då undrar jag bara en grej. Varför åt du kakan?
Absolut, det var heeelt onödigt. Inte i själva
verket att du åt den, utan att du inte kunde njuta av den.

Ska man unna sig något gott så ska man inte ha ångest.
NJUT! Tänk när du är 104 och ligger på dödsbädden.
Då kommer du tänka "Varför njöt jag inte av kakan?!"
JA nu överdriver jag men det gjorde du först, med kakan.

Är du hungrig?
Ät en kaka!

Är du sugen?
Ät en kaka!


*det behöver inte vara just en kaka




image26

Kom ihåg mitt motto!


/ Elin


Kommentarer
Postat av: cake

Hahahhahahhahahhahhaa

2008-02-27 @ 01:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0