Varför kan inte jag bli vuxen?



Varför känner jag mig som ett barn?
Eller i alla fall som ungefär en 13-åring?
Och jag gör det med mening vissa saker!
Som när jag pratar med "vuxna" människor,
då pratar jag inte vuxet utan jättebarnsligt
och hoppar över vissa ord i mitt oändliga
ordregister bara för att jag tycker det låter
löjligt när jag säger dom, men inte när någon
annan säger dom.
Undra när jag ska börja prata vuxenprat.
Jag gör en vild chansning nu och gissar på om
20 år.

Men andra saker kan jag inte hjälpa att jag
är omogen med.
Som att göra massa konstiga ljud, skratta
åt saker ingen annan skrattar åt för att det
är så löjligt.
(Typ Svampbob Fyrkant) (Och mig själv)
Knacka någon på ena axeln så att den
vänder sig om men så står jag på andra sidan
och låtsas att det inte var jag och fnissar och det
är helt uppenbart att det var jag Jag gör det jätteofta och
kan inte sluta. Fastän att jag vet att det är
en tråkig sak att göra, jag vet att ingen precis
kommer börja skratta men jag gör det ändå.
Ja, saker som dom och liknande. Men det får jag stå ut med.
Eller framför allt, alla andra får stå ut med det.
Grattis till er!





/ EB

Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

GodDag!
Hoppas du får en bra dag idag :) Om du inte har nånting att göra kan du svara på dagens fråga i min blogg :)

Om du är intresserad kör jag en utlottning av en bloggdesign i min blogg just nu, vinnaren bestämmer själv med mig om hur designen ska se ut :)

/Kram

2008-04-09 @ 14:12:46
URL: http://jyees89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0