Svårt som en plätt




Jag ska aldrig mer använda uttrycket "lätt som en plätt".
För plättar är inte alls lätt, det är svårt tycker jag.

Jag har alltid varit hopplös på att steka pannkakor och plättar.
Jag vet inte varför eller vad jag gör för fel men det går bara inte.
Jag har testat olika tekniker och testat mig fram men nej.

Pannkakor har jag gett upp för längesen men idag när vi skulle
äta plättar till middag så tänkte jag att jag skulle laga dem.
Men efter att jag sabbat halva smeten gav jag upp och bad någon
annan att ta över så att vi skulle få någon middag.
Mina blir helt degiga, brända, klumpiga eller opösiga. Konstiga helt enkelt.

Så jag tror inte att jag är född till pannkaksmakare...
Men det är väl bara att öva så kanske jag en dag också kan
göra gyllenbruna goda pannkakor.

Men svårt som en plätt och lätt som en kycklingsallad är mer passande uttryck
för mig.







/ EB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0