Nagellack



Målade igår mina naglar. (Vilken konstig mening.)
Målade mina naglar igår. Något som inte passar mig.
Jag är verkligen usel på att måla naglarna för när jag
ska låta det torka så råkar jag alltid stöta in i saker så
att lacket förstörs och det blir hål och grejer. Så jag får måla om det om och om igen.
Sådär håller det på, jag har verkligen inget tålamod när
det gäller sånt. Jag måste känna med fingrarna om det hunnit torka fast
det bara gått typ en minut och så kladdar jag ner dem.

Så jag kan inte säga att mina naglar är speciellt fina men
det syns inte ikväll. Om inte någon har planerat att granska
mina naglar med intensiv blick och det tror jag nog ingen har
tänkt. Men strunt samma!

Jag använder i alla fall ett nagellack som heter Toulouse.
Bara för min katt heter så, blev jätte hoppig och glad när jag
såg att det fanns ett nagellack som hette som han.
Så förut sa mamma såhär:
- Är det Toulouse? och hon pekade på mina händer.
- Ja, sa jag.
- Nää, har han rivit dig? sa pappa.
- Hihihi, sa jag.

Jätteskoj. Ja, men jag tycker det är lite kul att det heter så i alla fall.

image492
Nagellack från Mavala är det jag har...


...med färgen Toulouse!
(Ser inte riktigt ut så på.)





/ EB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0