Lyckliga filmslut



Jag älskar lyckliga filmslut. Olyckliga filmslut är så tråkigt,
det känns nästan som man sett hela filmen i onödan ibland
när det är ett dåligt slut. Typ att någon kämpat för något
jättelänge och sen försvinner det, eller personen dör eller liknande.
T.ex. om man byggt sitt drömhus i en hel film (nu hittar jag på exemplet)
och i slutet när det är klart och perfekt så brinner huset ner. Sånna slut.
Man vill ju må bra när filmen är slut, inte typ gråta.

Tittade precis på Bridget filmen och den har ett så bra slut, så bra som det kan bli.

Fast sen finns det ju vissa undantag. Filmer som är bra fastän dom har
ett hemskt slut som t.ex. Titanic och Dagboken,
som är två av mina favoritfilmer.

Det sämsta filmslutet jag sett nyligen var !Sweeney Todd" med Johnny Depp.
Nu såg jag inte hela den filmen utan en bit in och till slutet.
Detta verkade iförsig inte vara en superbra film för den var så himla äcklig.
Det var helt makabert.
Men slutet är ju helt värdelöst. Kanske inte ska skriva vad som händer
ifall någon nu vill se den filmen. Jag varnar dock att den är helt göräcklig.
Men Depp är ju alltid bra i alla fall.


Bild från Sweeney Todd


/ EB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0