Lekparken används!



Det är inte ofta man ser det nuföritden.
Vi har en lekpark...lekplats. Hmm, ja vi har en
lekplats utanför oss som oftast står ganska orörd.
När vi var små lekte vi alltid där och det var jämt
fullt med barn och föräldrar där och överallt ute
och lekte lekar. Men nu, nu är den ganska så öde.
Någon gång då och då kommer det någon med ett
litet barn och gungar lite och sen går.
Jag har lite olika teorier varför detta har ändrats så mycket sen vi var små.

1 - Dom har byggt om lekplatsen sen vi var små och den är tråkigare nu, för minimalistiska barn
är den typ, försökte leka med vår gudson där, alltså han var nästan för stor för den och han är två år!
Men det är väl sånna nya regler, men om vi kunde leka på den gamla så kan väl barn i dag också göra
det? Våran gamla lekplats var jätterolig! Dom har typ kortat ner rutschkanan från två meter till två decimeter.

2 - Vissa föräldrar eller barn kanske inte vill gå ut om det inte är över 20 grader. (OBS vissa)

3 - De flesta barnen sitter och spelar data inomhus. Mycket trolig teori.
Jag tror jag ska vägra köpa en data till mina barn.

Eller så vet helt enkelt inte så många att det finns en lekpark här.
Det är ju inget direkt känt område.




/ EB

Kommentarer
Postat av: Justyna

Yay! Det var ju typ jätte lätt jue! Haha.. Du gav ju svaret, nästan. ^^

Jag håller nog med din sista teori, lite i den första oxå... Lek parkerna idag är verkligen urtrista! Förutom den där jag bodde förut. Där har de kvar släng-gungan! :D Skit najs!

2008-04-23 @ 16:14:31
URL: http://dinosaur.blogg.se
Postat av: Justyna

Nu får du fösöka svara på min fråga, om den 23 April 2008.. ^^

2008-04-23 @ 16:27:18
URL: http://dinosaur.blogg.se
Postat av: fröken elin

Aa precis, inte konstigt om barnen dissar lekparkerna!

Aa jag vet, jag blev trött å gav lätta ledtrådar haha

2008-04-23 @ 17:47:19
URL: http://frokenelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0