Kuckelikuuu!



Kuckeliku nu är klockan åtta. Vilket rim.
Men jag gick upp sju, kommer inte ihåg när jag
gick upp så tidigt senast. När jag skulle åka till
Danmark i julas tror jag.

Har sovit i alla fall, i två underbara timmar. När jag
vaknade kändes det som att jag inte sovit en blund.
Men jag känner mig pigg ändå, har duschat och precis ätit
frukost men nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.
Det är många timmar innan intervjun börjar så vad kan
man göra såhär tidigt.
Har lite alternativ.

1. Titta lite på tv
2. Läsa tidningen och säga "håhå, jaja" som en riktig vuxen
3. Bestämma mig för vad jag ska ha på mig
4. Blåsa håret (tråkigt!)
5. Somna

Nä, somna känns riskfyllt. Kanske sover förbi hela intervjun.
Får se vad jag väljer.


/ Fröken Börjesson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0