Jag och leksaker



Leksaker, barnleksaker.
Märkte idag när jag var inne i leksaksaffärerna
vad mycker roliga grejer det finns! Tänk va roligt
att få vara barn igen. Jag hade nog inte tackat nej.
Jag vet inte om det var jag eller vår gudson Lukas som
var mest exhalterad och gick runt med stora ögon där inne.

Det fanns så mycket roligt.
Först såg jag ett Lejonkungen-spel som jag spelade
när jag var liten, men det stod en liten tjej där med
rädd blick riktad på mig när jag  gjorde ett litet glädjetjut
över att få se spelet. Kunde ju inte ta kontrollen ifrån henne
precis och börjat spela. Eller kunde jag...
Nej, men jag lät det vara något besviken måste jag erkänna.
Istället hittade jag en sån gräsklippare som låter jättehögt när
man går runt med den, Lukas tog grepp om den och körde
in den i folks hälar, inte så uppskattat. Sedan hittade vi
massa djur som han gärna ville dra ner på golvet och vi gjorde
djurläten, vi var bäst på kossans läte.
Efter vi gått där inne en stund och efter Lukas sprungit
in bakom disken så bestämde vi oss för att gå till nästa leksaksaffär.

Där inne var det mycket roligare.
Vi hittade käpphästar, kapten Krok-krokar, tågbanor och bilar.
Sedan såg jag någonting, det riktigt lös runtom den. Det var en
mikrofon och när man pratade i den förvrängdes rösten.
Jag tror jag sa "Jag är en robot" i den ca 8 gånger inför några barn.
Ingen skrattade.
Men jag promenerade vidare till en minimal rosa keyboard istället,
som man kunde ha väldigt roligt med. Jag älskar keyboards, sist
vi var hos Anna bosatte jag mig vid hennes också.

Under tiden jag spelade keyboard så hade Lukas en liten koversation 
med ett annat barn. Det var mamma som hörde detta, såhär lät det.
Lukas till andra barnet : Putta bebin!
Andra barnet: ...
Lukas igen till andra barnet: Putta bebin.
Andra barnet putter Lukas och andra barnets mamma säger att NEJ,
så får man inte göra. Lite gulligt när barn hittar varandra så.
Och väldigt gulligt när dom pratar bara små ord.
Elin heter "Eeein"
Maria heter "Mia"
Katten heter "Tatten"
Och klappa katten fint "Tatta fiiin"

Men det var en kul dag i alla fall! Hoppas Lukas tyckte det också...
Jag är gärna barnvakt oftare!
Eller! Så skaffar jag egna barn - oh vilken idé!

image454
Sådär skulle det se ut.
Tog en testbild för kanske tre år sen.
Passar bra!



/ EB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0