Inför ESC program 1!




Jag skulle skriva om vad jag tyckte om det första programmet av
Inför Eurovision Song Contest.
Först blev jag besviken på att dom bytt ut panelen. Förut hade dom en
från varsitt land i norden. Alltså, en från Island, Norge, Danmark, Finland
och Sverige. Detta konceptet som var så bra! Gillade att höra allas åsikter
och det var en bra panel. Nu har dom bytt ut det mot fyra svenskar och
en finsk programledare. Den finske programledaren, Thomas Lundin,
är med varje år och är expertkommentator och tur att dom behöll honom!
Dom övriga är, Shirley Clamp, Lena Philipsson, Babben Larsson och Thomas Järvheden. Hmm.
Jag gillar alla dessa men inte kanske i detta forumet. Jag vill ha experter!
Om man som mig är superduper intresserad av ESC så vill man höra
bra kommentarer. Man hör verkligen skillnad på Thomas Lundins kommentarer
och kunskaper mot dem andras. Men Järvheden och Babben är ju roliga
så det blir kul, men ändå. Christer Björkman är som tur var programledare
för programmet fortfarande!

Såhär tyckte jag om låtarna i startfältet:

Montenegro - 1
Israel - 1
Estland - 1
Moldavien - 1
San Marino - 1
Belgien - 1
Azerbajdzjan - 2
Slovenien - 2
Norge - 3
Polen - 2

Okej...jag vet att jag är jättekritisk och det tycker jag man ska vara!
Men så fort jag hör låtarna för andra gången så ändrar jag mitt tycke.
Det kan bli bättre, sämre eller stå kvar som det är. Men det var inget vidare startfält
faktiskt. Jag skulle vilja sätta nollor på vissa nästan men jag tycker det är för
elakt. Hoppas bidragen som kommer nästa söndag är mycket bättre!

Om det är någon som missade första programmet och som vill se det
så kan man antingen lyssna på alla bidragen på internet eller så går
programmet i repris imorgon klockan 22.00 på svt24.

Foto: SVT
Där har vi panelen.






/ Elin

Kommentarer
Postat av: Evelina

Verkar som om det var skitlåtar alltså :)

2008-04-29 @ 15:56:10
URL: http://evvvelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0