Inatt jag drömde...



Inatt drömde jag två drömmar som
jag kommer ihåg.
Den första var att vi skulle flytta och
vi hade fem minuter på oss att packa och åka.
Jag började storgråta och packade ner allting
i små väskor. Inte flyttkartonger då?
Ja, den drömmen var ju inte så trevlig.
MEN! Den andra drömmen då drömde
jag att jag var med i Let´s dance, fast jag
var ingen riktig kändis så jag var rädd att ingen
skulle rösta på mig. Först dansade vi någon vals
sen skulle vi dansa den nya dansen "Jord" som
tydligen var jätteinne. Jord?
I alla fall, det var en ganska kul dröm. Jag dansade med
en tjej, som klagade på att jag gjorde massa fel.
Dagen efter frågade jag om jag hade gått vidare
eftersom jag tydligen missat det. Och det hade jag!
Så jag blev jätteglad.

Det drömde jag inatt, lite ovanliga drömmar för att
vara mig för dom var ganska normala ändå.
Mina drömmar brukar vara jättehemska mardrömmar
och görkonstiga, helt sjuka. Men skönt att få
drömma något roligare.
Det kanske var ett tecken? ELIN börja dansa igen!
Hmm...


Undra varför man tycker att moln hör
ihop med dröm. Eller jag tycker det i alla fall.


/ Börjesson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0