Halt katt




Så sorgligt. Toulouse kom inte in på hela kvällen så jag började
bli lite orolig. Jag ropade flera gånger på honom och sen bestämde
jag mig för att gå ut och leta. Vimsan hängde på, men vi hittade honom inte.
Senare följde mamma med och vi letade igen, han kom inte.
Sedan när vi satt och tittade på slutet av Notting Hill så hörde jag jamanden.
Öppnade dörren och där kommer han! Men haltande. Han måste varit i
slagsmål. Han stötte inte ens på benet, stackarn. Dumma katter som bråkar
med mina! För det är inte mina som bråkar det vet jag, dom är hederliga, fredliga.
Så nu ligger han för sig själv i ett hörne, klappade honom försiktigt på huvudet
och gav han mat och vatten fast han inte ville ha. Tittade lite på tassen om det
satt fast någon sticka eller så men det gjorde det inte. Får se om han blir lite
bättre annars måste han till veterinären. Han har kommit haltande en annan gång
också och det gick över ganska fort.
 Det finns ganska många katter här i området, stora också det är säkert dom
som vill klösas och rivas. Himla bråkmakare!
Ska gå och titta till honom nu.



Mjau, mjau.





/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0