Guitar hero!




Yessssss!
Igår kom bror min hem och hade en megakasse i handen.
Den innehöll Guitar hero! Och jag blev så glad! Har velat ha
det ett tag nu sen jag spelade det hemma hos några kompisar.
Så skulle dom koppla in det. Pappa och min bror började koppla
massa sladdar från tv, dvd, x-box, boxer och fram och tillbaka och
visste nog inte riktigt vad dom höll på med. Dom fick bild men ingen
färg och dom fick ljud men ingen bild. Dom höll säkert på en kvart
och jag och mamma sitter i soffan och tittar på som två jästa degklumpar.

Jag (med överlägsen slöhet) : Jag lovar, om jag försöker löser jag det på en minut.
Bror : Fnys.
Mamma : Men pröva då.
Jag : Äh.

Egentligen skoja jag bara, skulle reta dom lite men jag brukar alltid kunna
sånt rätt bra ändå.
Efter yttligare en kvart så ger pappa och bror upp.

Pappa (till mig) : Men testa du då en gång.
Bror: Fnys.
Jag : Mm...

Jag går bakom tv:n kopplar om tre sladdar och TADA!
Inte ens en minut och jag löste det. Mamma tyckte det var
jättefestligt. Pappa och bror mumla någonting om "aha".
Typ som att dom egentligen visste och klia sig i huvudet.
Jag kanske ska bli någon installatör eller någonting?

Sedan spelade vi ett tag, mycket kul. Fast jag är inte så bra. Skulle
aldrig kunna köra på svårare än easy tror jag. Kanske om man spelar och övar
jättemycket. Efter man har spelat ett tag och kollat på skärmen och sedan
tittar ut i rummet flyter allt i rummet omkring. Känns görläskigt.
Väggarna flyttar på sig osv.
Idag har vi spelat det igen och jag och mamma spela så mycket så vi blev
illamående och fick hämta vatten.
Mm, det är kul med Guitar hero i alla fall! Tror jag ska bli världsmästare i det!


Man fick med klistermärken som man skulle klistra
på gitarren för att göra den lite häftigare. Och det
fick jag göra! Resultatet blev väldigt lyckat!






/ Elin Börjesson

Kommentarer
Postat av: Ozzy Ozkar

Wow GH äger!
Har också en 360 och ska spela GTA IV hela natten!
De borde din brorsa också köpa om han inte redan gjort det!

2008-04-29 @ 14:49:26
URL: http://thegameboy415.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0