Fyra bugg...




...och en coca cola! Lotta Engberg är visst med överallt.
Körslaget, Så ska det låta, Sing along. Men det jag längar
efter att se henne i är Allsång på Liseberg! Wowowo!
Dit ska jag gå som jag gör varje år. Sitter alltid nedklämd
bredvid mamma och någon tant/gubbe på 90 bast och sjunger
för full hals! Riktigt roligt är det. Vi har suttit i störtregn i sånna
snygga Lisebergs-regnkappor och i stekande sol och bränt oss på armarna.
Men det är det värt!

"Nu är det äntligen sommar, sommar på Liseberg, lalala..."

I år ska inte bli något undantag. Jag har tyvärr inte fått sjunga i
mikrofonen ännu men det har mamma! Och vi har vart med i
tidningen. "Dom är besatta av Allsång på Liseberg" var överskriften.

Nä, kanske inte riktigt. Det var en bild på hela publiken och näst längst fram sitter
jag i något rosa. Jättesuddigt, syns knappt men jag blev riktigt stolt.
Lite som en kändis för en dag var jag.
Har sparat bilden faktiskt. Kanske ska rama in den och visa för mina
barnbarn och säga "titta där, där är mormor i tidningen som ung liten tös, hujedamej".
Mm, det kan jag fundera vidare på.








/ Elin Börjesson

Kommentarer
Postat av: Oskar O

Bor du också i världens bästa stad GBG?
Har inte varit på Liseberg sedan 2004 (om man inte räknar med jularna).

2008-04-27 @ 14:22:23
URL: http://thegameboy415.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0