Frasig häl



Idag tog jag mig i prästkragen och sa till mig själv
att jag inte skulle sitta hemma i soffan hela dagen.
Så jag gick upp mot min vilja klockan elva ungefär,
mycket bra gjort av mig.

Klädde på mig fort och paska väckan. Packa väskan
kan det också heta och så gick jag till bussen.
Tänkte att jag kunde simma som är så kul!
Hittade en tidning på bussen som jag läste och kände efter
halva tidningen att jag började bli åksjuk, men jag har sån
tvångstanke att när jag öppnat en tidning så måste jag kolla
igenom hela. Inte läsa allt men bara kolla igenom.
Ja, lite konstig kanske. Så när jag var klar med tidningen
kände jag mig bra illamående. Men när jag kom ut i friska
luften så försvann det. Det var och är ju sånt fint väder idag,
varmt, mm!

När jag simmar är jag ganska snabb som jag skrivit innan.
Jag simmar inte hysteriskt eller så men det går lite fortare
än normaltempo. Och ibland (som idag) så simmar det
två tjejer bredvid varandra (olika från gång till gång alltså) och pratar.
Dom simmade jättelångsamt och var ivägen så man måste göra värsta
omsimningen om man ska förbi.
Samtidigt som jag simmar om simmar jag så nära
en gubbe så min hand råkar nudda hans frasiga häl!
Det var hemskt och jag var ju redan i vattnet så jag kunde ju inte
tvätta handen. Jag gned den lite mot väggen som om den
skulle vara mysigare. Men en sak är säker, det är att jag inte ska
stoppa några av den handens fingrar i munnen idag. Inte för
jag brukar stoppa upp handen i munnen men ändå.

Fast det var ändå skönt att simma. Sen när jag skulle duscha
så var det en liten flicka som frågade sin farmor varför hon hade
så stor mage. Haha! Då svarade farmorn med att det får man efter
att man fått bebisar. Gulligt.






/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0