Tja... eller TJA!




Det finns två tillfällen då man använder ordet "tja".
Ena är när man hälsar. Andra är när man säger varken ja eller nej och/eller tvekar lite.

Mamma sitter på facebook och så börjar någon skriva till henne på chatten.

Person: Tja!
Mamma: Alltså... ***** skrev "tja" till mig. (Mamma uttalar det som nr 2, tvek-tja)
Jag vänder mig om och tittar misstroget på henne.
Mamma: Vad konstigt! Varför skriver man så?????? Bara sådär?! Tja......?
Jag rynkar pannan och undrar om hon bara ser ung ut för sin ålder på 300 år
eller om hon skojar med mig.
Jag: Kanske för dom menade tja som i hej? Kanske.
Mamma (som inte skojade): Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.


Det är inte lätt med chatt när man är ovan. Förkortningar och exotiska hälsningsfraser osv.







/ Elin



Kommentarer
Postat av: petter

Ska adda din mamma på facebook nu! Och skriva tja till henne hela natten lång! ththththththth...

2010-08-24 @ 00:53:50
URL: http://pttr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0