Bidra idá





Jag tycker om att trycka på knappar, det är därför jag skriver
så mycket. Knippknapp-knippknapp-knippeknippe-knippknapp-
knipp-knipp-knapp!

Jag är trött men vill inte sova. Det är träligt. Träligt kan man väl
säga? Om man vill vara lite extra märkvärdig. Det vill jag.

Så, vad tycks? Ska jag lägga mig och se på film eller ska jag
lägga mig och se på film samtidigt som jag äter en glass?
Kan inte bestämma mig. Vilka svåra val man får här i livet
ibland. Då får man göra en plus-minus-lista. Ja!

PLUS med att äta en glass:
Det är gott
Jag släcker mitt sug efter en glass
Jag blir glad

MINUS med att äta en glass:
Kommer bli pigg och inte somna
Kommer bara vilja ha en till och en till
Isningar i tänderna

Det är fortfarande lika svårt. Äh, kan väl äta glass en annan dag.
Eller... kan jag? Glassarna kanske tar slut. Folk äter kanske för lite
glass och dom kan sluta producera det! Jag borde ju bidra till kampanjen
behåll-glassen. Om jag ska vara en värdig medborgare. Vi är skyldiga
till detta.

En spännande uppföljning kan komma på detta inlägg imorgon...

Godnatt!









/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0