En skrikande bebis?



Ja, så lät det, en bebis är på rymmen och den skriker i 273 decibel. 
Men nej, så var det inte, det var bara några småpilskna vår-katter.

Jag var inne på mitt rum då jag plötsligt hörde dessa skrik mitt i natten.
Så jag sprang ut och undrade vad det var frågan om.
Där ute satt två hankatter mitt emot varandra och skrek,dom pratade med
varandra såg det ut som! I mitten stod min Vimsan helt skraj och när
hon fick syn på mig skuttade hon till mig lättad.

Ja, katter på våren låter konstigt men det var det värsta jag hört!
Sedan när jag skulle schasa bort katterna genom att säga något
i stil med "Psh, psh, psh" så tittade dom bara frågande på mig.
Jag gick framåt mot dem och klappade i händerna och sa återigen
"PSH, PSH, PSH!". Då går den ena katten fram mot mig och kollar på
mig som om JAG vore knäpp. Helt orädd.

Jag tog Vimsan i famnen och gick in med bestämda steg så att
katterna kunde se hur uppretad jag var. Och dom höll sig tysta resten av kvällen,
nu hade dom väl inget samtalsämne längre när min lilla going var inomhus.
Dom bråkade säkert om vem som skulle få henne. Stackars Vims!



MJAAAAAOOOOO!


/ Fröken Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0