Glassbils-TORTYR?!



Hjälp! Hemglassbilen anfaller!
Jag klarar inte av melodin "na-na-na-na-na, na-na-na-na-na, na-na, na-na, na-na".

Allvarligt.
Läste en artikel i tidningen idag att en viss professor vid namn Bo Sjöberg
jämfört Hemglassbilen och dens melodi med tortyr. Tortyr?!
Har han ens slagit upp ordet?

Visst, jag kommer ihåg när man var liten och glassbilen
kom och man bad om att få glass.
Men fick man inte så var det inte så att man var beredd att
gå till närmsta berg och hoppa i ren depression.

Jag minns endast glassbilen som något positivt. Det var
roligt när den kom även om man skulle ha glass eller inte.
Alla chaufförer var så snälla och ibland fick vi t.o.m gratisglass.
(Fast det kan kanske bero på att vi sprang efter bilen typ hur länge som
helst och chauffören tröttnade?)

Men för Bo är den fortfarande tortyr...

Dom har sänkt ljudnivån på signalen också och idag
åkte bilen förbi utanför mig och den störde mig inte ett dugg.
Skulle nog inte ens tänkt på den om det inte vore för att jag läst
artikeln just idag.

Mer Hemglass åt folket!


Tortyrbilen?


/ Elin Börjesson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0