Cashmere Mafia



Alltså, jag har bara sett reklmanerna till
den nya serien, Cashmere mafia. Det räcker.
Och alla andra som sett dem har la
också konstaterat att dom härmar
Sex and the city. Fyra stycken kvinnor
i en stad med mänproblem som har en speciell
mötesplats där dom träffas för att prata om just sina
män och problem. Till och med musiken är lik.

Jag hade tyckt det var skämmigt att kopiera
en stor succéserie på det sättet. Dessutom
om det är en sämre kopia, som det verkar som
eftersom det ska vara så rappa repliker, dom
pratar i turbofart helt bitskt och hinner knappt
prata klart innan den andre svarar. Jobbigt.
Men om man börjar att följa den så kommer man
säkert tycka den är bra, för i stort sett vad man än följer
är ju bra eftersom man vill veta vad som kommer
härnäst. Jag följde liksom SUNSET BEACH! Och
tyckte det var bra. Förstår nu att jag var hypnotiserad
med följa-dålig-serie hypnosen och jag skulle
aldrig få för mig att följa det igen eller Glamour etc.

Nej tack, jag kollar hellre på Sex and the city tjugo gånger
om än att titta på Cashmere mafia (och namnet?!), kom med något eget
istället så kan det bli intressant.


Varför måste
tjejen från Ally McBeal
alltid vara och se så sur ut?


Orginalet


/ Elin Börjesson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0