Dom tar inte ett nej



Fick ett samtal från en sån som ringer från tandläkaren med tidsbokningar,
en tandläkartidsringare dvs:

Tandläkartidsringare: Vi har en tid klockan 07:55 i morgon till dig.
Jag: Jaha, jag kan tyvärr inte i morgon, jag ska gå i skolan.
Tandläkartidsringare blir sur: Jaså, när börjar den då?
Jag lite förvånad: Öh, alltså den börjar vid tolv men jag ska till veterinären med min katt där innan. Så jag tycker det blir lite mycket.
Tandläkartidsringare hotar: Ja.. nästa tid blir inte förräns i april..
Jag tycker det låter ganska skapligt: Okej.
Tandläkartidsringare blir arg för att jag inte uppfattat hotet: Ja, alltså, det är ju en väldigt bra tid den i morgon!

Men jaha? För vem? För henne? För jag sa ju precis att det inte var en bra tid för mig.
Det slutade med att jag tog tiden ändå. Vågade typ inte säga nej, ville inte såra
hennes känslor.. eller nåt.
Blev förövrigt försenad till veterinären vilket ledde till att jag blev försenad till skolan. Wei!


Feg men snäll men dum men käck




/ Elin

Kommentarer
Postat av: petter

Ringde dom bara upp dig och ville ha dit dig? Låter lite obehagligt bara det!

2011-03-19 @ 15:08:16
URL: http://pttr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0