Fascister utan fika



Jag fick hoppa in och jobba extra i en klädbutik förra helgen.
Skoj, skoj!
Och man stöter alltid på lite roliga kunder. Här is one.

Kund (som shoppade kläder inför en arbetsintervju):
"Ja, jag är så trött på mitt nuvarande jobb. Alltså dom är typ FASCISTER där!!
Usch, det är jättehemskt. Har jobbat där jättelänge nu och vill bara sluta."

Jag:
"Men usch då, ja det förstår jag. Vad är det dom gör då som är så hemskt?"

Kund (på blodigt allvar):
Alltså... vi har INGEN klockan-tio-fika. (Konstpaus)
Vi har INGEN klockan-tre-fika. (Konstpaus)
Och vi har bara EN ENDA timmes rast om dagen. EN!!

Jag (som funderar intensivt på om jag hört rätt):
"Eh.. jaha.. är det väldigt långa dagar ni jobbar då?"

Kund:
Ja! Det är ju från åtta till fem.

Sen stirrar hon på mig med menande blick. Som att jag ska förstå hennes fruktansvärda öde.
Men jag förstår inte. Jag förstår inte alls.





/ Elin

Kommentarer
Postat av: Pim

Haha, det verkar som att denna kunden får ett väldigt begränsat urval av potentiella arbetsplatser att söka nytt jobb hos. :P

2010-11-08 @ 21:05:12
URL: http://pimcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0