Hedda är lös





Idag gick jag i skogen.
Fick plötsligt syn på en gubbe på ca 143 år som står helt
stilla och glor på mig. Ser också en tant på kanske 141 bast längre
in i skogen som verkar höra ihop med gubben med tanke på åldern.

Gubbe (till mig): Har du sett Hedda?
Jag: Ehm...
(Borde jag veta vem Hedda är? Känner alla en Hedda? Är jag den enda utan en Hedda-bekant?)
Jag: Jag såg en tjej en bit upp i backen om det var henne du...
Gubbe (avbryter surt): Nej.
Jag: Nähä. Men jag såg i alla fall bara en tjej i backen, hon gick med en hund i koppel.
Gubbe: Hon hade inget koppel.
Jag: Jo?
Gubbe: Nej, Hedda va lös.
(En lös Hedda. Borde man bli rädd?)
Tanten (får ett gap-ryck): NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!! Hon kommer när hon kommer.
Jag (börjar småspringa ner för backen i ren obehaglig-känsla-spirit): Jag vet inte, jag vet inte!

När jag kommer ner för backen ser jag henne.
Hunden Hedda.
Ingen farlig mördarmänniska eller The Ring girl-typ.
Springer upp för backen igen och ropar
"Här eeeee hon" "Hon e häääääär".
Men dom var som bortblåsta. Sen börjar Hedda springa och jag hör tanten
skrika igen från ingenstans
"BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA BRAAAAAAAAAAAAA".
Så jag förstod att dom funnit varandra.

Hur som helst var detta en konstig stund på min dag.





/ EB

Kommentarer
Postat av: knivlisa

hahhaa sjukt rolig kommentar du skrev. Och roligt inlägg. Fast jag fattar inte var tanten kom från.

2010-06-14 @ 16:33:13
URL: http://knivlisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0