Förbud mot trädmusikanter from nu




Jag vaknar varje morgon. (Nähä?!)
Nä, men det klart jag vaknar, men jag vaknar inte
av mig själv. Inte av en väckarklocka.
Inte av min hund som jag inte har som dregglar
mig i ansiktet på ett osmakligt sätt.

Utan av en FÅGEL.

Visst, fågelsång är ju.. charmigt på sitt sätt.
Men inte exakt samma sång, VARJE DAG från fem på morgonen
precis utanför mig fönster, ända tills jag vaknar.
Jodå, när jag väl har vaknat flyger den nöjt därifrån.
Typ "mission accomplished". (Och ja, jag fick söka upp det
ordet på google för att inte stava det fel)

Vad är det för fel på goingar som.. "Stad i ljus" eller "Dansa i neon",
dom lyssnar jag gärna på. Men kvitteri-kvitteri-kvitteri? Pft.

Jag har  försökt skrämma bort den på alla möjliga sätt.
T.o.m. smarta sätt!

1. Jag har ropat "pssssh PSSSSSH" - fågel sjunger fortfarande
2. Jag har bankat på fönsterbrädan - fågel sjönger högre
3. Jag har sprungit ut och stirrat ont på den - fågel flyttar sig till en gren närmre mig och sjunger för full hals
4. Jag har ropat "MEN SLUTAAAA!" - fågel pratar tydligen inte människospråk
5. Jag har mjauat och låtit som en katt (väldigt trovärdigt om jag får säga det själv) - fågel himlar typ med ögonen
och kör igång med en falsett

Dumma fågel. Jag ska köpa en vattenpistol och spruta vatten i munnen på den.
Så ska vi allt se vem som gurglar sist.



Där är den!
(Foto taget av mig. OBS! ingen får låna/kopiera bilder härifrån utan att fråga först)




/ Elin

Kommentarer
Postat av: Marlene

HAHAAHAHAHA. Skönt att ha dig tillbaka i bloggosfären igen gömman!

2009-07-06 @ 21:17:47
URL: http://senses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0