Polis, polis, barnslukargris




Idag har jag jobbat. Hände inget speciellt spännande där.
Förutom att en gubbe kom fram och började snacka
musselfiskning med mig. Jag vet inte. Jag kanske
ser ut som typen som brukar spendera mina dagar
med att diskutera musselfiskning?

 
Jo, jag håller med. Jag har faktiskt den där fiskegubbe-looken.

Något mer spännande hörde jag däremot när jag var på Ica.
En mamma blir irriterad på sin son för... för att han typ
råkade jäspa för högt eller något:

Arg mamma: Sluta nu! Annars kommer polisen och äter upp dig!

Jag vänder mig om med gapande mun och uppspärrade ögon.
Hon bryr sig inte. Jag stänger munnen.
Men. Äter upp?
Okej, "annars kommer polisen och tar dig" har jag nog hört
eller "annars får du inget lördagsgodis".
Men äter upp? Och varför just polisen? Stackars barn. När det väl händer
något kommer han aldrig våga påkalla polis. Han kommer vara
dödsrädd för att polisen då ska komma springandes mot honom med 
tryffelsås i högsta hugg och stänka det på honom för att sedan sätta
sina vassa poliständer i honom.

Smart sagt mamman.

 
Bild 1: En polis.
Bild 2: En polis doppar något i tryffelsås. Något.




/ Elin

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hahahahaha! Jag garva högt när jag läste din kommentar på min blogg. Gryta utan ris. Herregud, efter pikarna jag fått efter det så har jag alltid något tillbehör till mina grytor. ;)

Det lutar åt någon slags matig varm macka. Intressant va? ;)

Sen garvade jag högt åt det här inlägget.

Tack gumman för att du finns!

Kram!

2009-01-09 @ 00:05:48
URL: http://senses.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv: Haha ja så kan det vara ;) Det går väl lite i perioder också. Ibland undrar man ju när i helsike namn man kommer få användning av alla konstiga ekvationer och uppställningar ;P

2009-01-09 @ 00:10:52
URL: http://annkar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så lite så =) Hur lägger man upp bilder längst upp så att säga?

2009-01-09 @ 00:28:01
URL: http://wickedgames.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0