Nyår




Nu kära medmänniskor och austronauter så tänkte
jag berätta om mitt nyår och lägga in bilder.
Ja, jag är medveten om att det är den 7:e idag. Men jag har
legat i ide i en vecka nu så jag har inte kunnat skriva faktiskt.
Okej, orkat.

, vi började med middag hos mig. Jag, Hanna, Sara och
Emelie. Vi åt jättegod mat inklusive rå potatis.
Sen började vi göra lite mer häftiga grejer.
Vi sjöng singstar, spelade ett kortspel som innehöll
att man t.ex skulle prata skånska, ha papper som snus
under läppen samt säga engelska ord då och då. (Måste testas)
(Jag ångra mig, måste verkligen inte testas)
Under singstaren så sjöng jag Baby got back med stor inlevelse
och la in en liten breakdans på slutet. Jag ringer just nu runt till olika
crew och frågar om jag får joina dem - SÅ bra var det!
Sara och Hanna blandade även massa drinkar som luktade fotsvett
och som dom drack med stor njutning. Jag surpla på mina fyra cider...




Vi sätter oss till bords

 
Och vi är så söta när vi äter, verkligen.






Nu är magen mätt och belåten.


Sara och Hanna gör sina........ drinkar.
Jag tittar nyfiket in med en mycket sexig min måste jag säga.


Tada!

 
Jag tar Saras och låtsasdricker som om den vore min.
Sara blir arg och häller drinken över mig.
I min fantasi i alla fall.



Precis innan tolvslaget så åkte vi in till en annan fest i stan.
Som tur var missade vi inte 12-slaget i år (något år innan så råkade
jag och Sara vara inne på toaletten och när vi kom ut var allt slut - kul)
Alla stod med sina champagneglas och kramades. Jag stod med
en burkcider som en annan fjortis och tutade i min tuta.
Efter en stund då vi fryst halvt ihjäl gick vi in till en annan fest.
Där var det trevligt förutom att jag blev pressad till att ge ut mitt mobilnummer
till två stycken. Kan nu därför inte svara på okända nummer. Så hoppas inte
postkodsmiljonären ringer och säger att jag ska få min vinst inom de
närmsta veckorna.


Dags för Singstar, se min lycka!


Fast först gör jag ett klädombyte (bekvämare
att breaka i än klänning)


Hade köpt Disney-singstar samma dag, alla var inte lika
förtjusta som jag


Lät otroligt vackert!

 

  
Gillar mitt underbett och ställning när jag kör Baby got back. Breakingbilden var för
närbildsaktig för att visa


Tre bevis på att jag tagit detta kort själv:
- Armen
- Man ser i bakgrunden att spelet är slut
- Vem gör sån min när man sjunger på riktigt?


Mmm...

Sen råkade jag även hamna under en mistel. En kille ropar plötsligt ut.
"ÅH, TITTA NI STÅR UNDER MISTELN"  gör en menande blick genom att lyfta på
ögonbrynen upp och ner, upp och ner och pekar på mig och okänd kille.
Jag tittar upp och gör samma upptäckt. Tittar på killen bredvid mig som har en sugen blick.
Jag får panik och springer skrikandes därifrån medans mistelkillen med
plågsamt ledsen blick stod kvar.


Sara tar kort på någons parfym, ingen vet varför


Hanna vid den fulländade granen
(Kan användas som julkort nästa år)





Efter att vi hade varit där en stund och jag hade blivit skälld på att jag inte
fick röka inomhus (fastän jag varken hade en cigarett i handen eller röker) så gick vi ut.
Ja, UT. Och jag och Sara som alltid sagt att det bara är pinsamma människor
som går ut på nyår. Jag hade bara någon dag tidigare sagt "Jag tänker
VERKLIGEN INTE gå ut på nyår, jag dör hellre!!!" med ett rytande tonfall.
Men vi gick ut i alla fall och det var ganska kul ändå. I kön påväg in pratade
jag och Hanna norsk/danska och hade väldigt kul. Sara blev sur och sa att
vi aldrig skulle komma in om vi höll på så. Då blev det ännu roligare och
vi pratade ännu grövre norskdanska. Det gjorde Sara mye irritert. Det var väl inte kul "EGENTLIGEN"
men just då var det det roligaste vi någonsin gjort.


12-slaget!


12-slaget! (Håller tummarna för ett gott nytt år? Håller tummarna
för att inte bli träffad av en raket? Håller tummarna för att
snart bli bjuden på en tårta bara sådär?)
Vänta lite, jag håller ju inte ens min tumme. Det kommer bli
ett misslyckat år...


12-slaget! Sara tuffar till sig!

Väl inne på utestället så börjar jag leta efter något i min väska.
Kommer inte ihåg vad men jag hittade det inte, letar i typ fem minuter böjd
över en soffa. Plötsligt kommer en tjej fram och säger
"Du, jag tror du ska dra ner din kjol". Jag stirrar på henne förskräckt. Drar sakta mina
händer bakåt och känner att, ja, min kjol är borta. Den har på något mycket
magiskt sätt försvunnit upp UNDER min topp.
Trevligt. Jag var ju inte naken under. Men hade ett par svarta halvgenomskinliga
strumpbyxor på. Som bli ännu genomskinligare ju mer spända dom blir.
Och som sagt så var jag böjd över en soffa.
Efter att jag sett att cirka 30 personer utöver denna tjej gjort samma upptäckt som henne
så gick vi vidare in i lokalen. Dansade lite och "minglade" lite (Hatar det ordet men
kom inte på något bättre). Vi var med varandra ett tag
i alla fall sen så kom vi ifrån varandra. Jag vet inte vad jag själv gjorde. Jag gick typ runt i ringar
där inne men tyckte att det var ganska trevligt att göra det.
Några timmar senare går vi därifrån. Och runt halv sju på morgonen så hamnade jag och Sara
på en efterfest med två till (människor) och tre djur (fåglar). Fåglarna var galna och allt
var bara allmänt konstigt. Klockan 11 på morgonen åkte vi hem till mig, såg att huset
var otroligt stökigt och somnade gott.
Snipp snapp snut så var året slut!








Iskallt ute innan vi skulle åka spåris. Gott nytt år önskar jag och Sara, eller hur Sara?:)


Tjingeling!

PS. Den som orkar läsa all text borde få ett pris. Men det får ni inte, tyvärr:)





/ Elin


Kommentarer
Postat av: fröken elin

smart som jag är raderade jag mitt föra nyår-inlägg och la in ett nytt likadant för texten var konstig i den förra. å då raderades ju tyvärr kommentarerna med den. typiskt.

men linda som skrev då: tack så mycket:D snällt tyckt av dig!:)

2009-01-09 @ 23:57:59
URL: http://frokenelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0