Telefonpåprackarna anfaller!





Okej, telefonpåprackare är inget ord. Men man förstår
väl vad jag menar? Folk som säljer telefoner och
abonnemang och sånt. Först ringde det en kille hem till mig
som upprepade mitt namn efter varje mening:

- Vad har du för abonnemang nu, ELIN?
- Nu ska jag ge dig ett erbjudande, ELIN!
- Hur mycket ringer du för, ELIN?
- Är du intresserad av detta, ELIN?
- Heter du Elin, EEEEEEEEEELIN?

JA!!! Jag heter Elin. Jag kan mitt namn frågan är om
du kan ditt?! Det kunde Alexander dock...

Himla säljar-knep. Men det var inte därför jag gick på det!
Tror jag... hjälp jag blev förtrollad av mitt eget namn.

I alla fall. När jag suttit där och gjort en löjlig men rolig inspelning
med telefonkillen och svarat "ja" på hundra frågor så
åkte jag iväg för att köpa morotskaka. På vägen in till kondioriet så har dom
ett litet telefonbås. En ny säljar-kille såg mig, ett lätt byte tänkte han
och började galopperade fram som ett lejon mot en antilop.
(Fast lejon galopperar nog inte så ofta. Eller alls. Men det lät
beskrivande och bra)
MEN ICKE! Inget lätt byte här inte. Inte igen.
Jag sa att jag precis hade pratat med en telefonkille och jag trodde
det var en bra flyktväg MEN då lös han upp och sprang mot sitt
bås och sa att han hade något till mig. Jag sprang åt motsatt håll och ropade tillbaks
"åh, nej tack, det är bra". Undrandes vad han hade till mig. Men jag var stark.
På vägen tillbaka försökte nästa kille och då hade jag blivit väldigt trött på
detta jagande så jag sa bara att jag inte hade någon telefon.
Han såg på mig med konstig blick och undrade nog om jag verkligen
var från denna planet.

Sen ÄNNU en gång när jag skulle handla senare så kom
kille nummer 2 igen och sa lite blygt "är du säker på att du inte vill ha något?".
Och ja, jag var säker.

Men dom var väldigt trevliga allihop! Bara det att det räcker med ett avtal
om dagen för mig. Och jag hade faktiskt lite bråttom. Till att äta min
goa morotskaka. Dessutom är jag lite rädd för att någon kanske luras.
Man vet ju aldrig.




Mmm. Hade någon kommit med ett erbjudande
där den här telefonen ingick hade jag tagit
det utan att blinka.





/ Elin

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hallå Elin! du har verkligen världens skönaste blogg, jag sitter alltid och skrattar och funderar på varför har jag inte ett så fruktansvärt roligt och spännande liv som elin ? :) och jag håller med telefonnissarna är inte lätta att bli av med haha.

ha det bra! :)

2008-09-19 @ 00:01:33
URL: http://emelimartensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det viktigaste är oftast att komma iväg :D

2008-09-19 @ 06:11:20
URL: http://theresakesson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet hur de jävlarna är, pratade med en idag "vad tycker du om det, theres" "låter det bra theres" "men då kan va göra såhär theres" Jäävla tjat om mitt namn här ;P

2008-09-19 @ 15:21:18
URL: http://theresakesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0