Bu?





Ringer Sara, dom sitter några stycken hos henne och
kollar på film. (Jag var inte bjuden...)
Eller okej, jag var bjuden.
Ville bara få lite sympati. Sunt, mycket sunt, tycker jag.

Jag: Men jag kommer med nagellacket nu då. (Viktiga saker detta)
Sara: Nej, inte nu! Jag vågar inte gå och öppna dörren nu.
Vi kollar på skräckfilm. Kom om en kvart i stället.
Jag: Är den slut då?
Sara: Ja, typ tio minuter kvar.
Jag: Okej.

Jag lägger på luren. Tar på mig min svarta jacka och drar på luvan.
(Som får mig att se ut som liemannen på promenad)
Går över till Saras hus som ligger ca två minuter bort. 
MYCKET väl medveten om att filmen inte är slut.

Jag smyger fram till ytterdörren. Sen bankar hårt och högt.
Krafsar med naglarna på fönstret. Knackar på ett läskigt
långsamt sätt. Sedan ställer jag mig i en position så att
man bara ska se min liemannen-silhuett. Helt stilla med huvudet
nerböjt.

Jag hör ett skrik inifrån.
Och jag är nöjd.

Jag är en sån bra vän.


Halloweentips: Skräm dina kompisar så får
du en varm och mysig Halloweenkänsla
i kroppen.




/ Elin

Kommentarer
Postat av: SAMAN

haha sicken elaking!



äääh, i västra götaland kan man la inte bo! västmanland är det enda rätta :)

du får väl ta fram mössan igen och bli lite mer poppis? :)

2008-10-31 @ 01:51:30
URL: http://sepesaman.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha faan va roligt =)

2008-10-31 @ 09:47:36
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Sophie

hahahaha, jag hade typ blivit sjukt rädd! :P

2008-11-02 @ 13:33:13
URL: http://soffoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0