Irritert (norska)





Gick på Allum en snabbis förut. Hur mycket folk som
helst. Otroligt irriterande.
Skulle gå och köpa choklad på Ica,
då står det en gubbe och väljer sin choklad som om det vore på
liv och död. Inte nog med att han tar upp hela chokladhyllan
som att han inte skulle låta någon komma förbi
(typ som en målvakt som vaktar sitt mål från bollar).
Utan han ska välja i en evighet och jag får böja mig i jobbiga
ställningar för att nå det jag vill ha och suckar högt för att han ska fatta
att han är en aning ivägen. Men nej. Han märker inget utan
fortsätter välja ut sitt guld. Han petar på varenda chokladkaka
som om han paxar den. Sen sätter han sig ner som om han grubblar,
ställer sig upp, tar ut en chokladkaka, lägger tillbaka den. Allting med ett
återkommande "hum".

Hur svårt kan det vara? Undrar jag lite nyfiket.
Nä, fy vad jag är hungrig. Då blir jag irriterad på allt och alla.
Man ska akta sig när jag är hungrig. Måste äta något.
Choklad kanske?


 





/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0